Viltspårsprov!

Idag var SSRK:s fasta prov och jag hade som jag tidigare nämnt lovat att hjälpa till. När provdeltagarna åkte ut till spåren var jag och hundarna kvar på samlingsplatsen och då passade vi på att gå en sväng samt att träna lite. Det blev lite stoppsignal med boll på snöre och sen ett par linjetag mot samma mål men först med en stunds "suddande" av minnet genom att träna bakdelskontroll och fotgående och sen även genom att skicka från en annan punkt. Jobbade även lite med uttecken där jag skickade Java bakåt mot dummyn från sittande och hon hämtade in första gången men sen började hon fåna och nosade runt men tog inte dummyn. Jag kastade då som en markering två gånger för att "peppa upp" henne lite och sen gjorde vi om. Avslutade när hon tog den som hon skulle. Senare på dagen gjorde jag om övningen på en annan plats, bara ett skick, för att se hur hon skulle bete sig och då var det okej.

När provet var över skulle Caroline som är domaraspirant gå ett spår med sin golden men eftersom hon på sista tiden märkt av att hon själv försöker styra honom lite i vinklarna så fick jag gå med Molle och hon och Lisa följde efter. Det var spännande att gå med en mer erfaren hund och det är en nyttigt att lära sig läsa hund.

På eftermiddagen kom Anna och Jocke förbi på väg hem från Hälsingland och hade med sig både Sam och Harley. Sam hade blivit en stooor kille, Java såg verkligen jättefeminin ut bredvid honom. Jag fick hjälp med att sätta upp min hylla i badrummet (tack!!) så nu har jag lite mer plats för förvaring där. Skönt!

Vi är alla tre trötta ikväll, blir tidigt i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback