Smålandshelg

I fredags drog jag och hundarna ner till Grännatrakten för att hälsa på Olle och flattetiken Dizzy. På lördagen åkte vi ut på landet för att träna lite. Java fick prova på att hämta i vatten för första gången. Hon är inte rädd för vatten men det där att simma för och hämta är något hon nog måste jobba med. Hehe..Till och med Sigge fick jobba lite, tror han uppskattade det. Sen bar det vidare mot Kalmar där vi mötte upp Anna och Sam.

Vi tog en lång promenad i Värsnäs och mötte ett stort gäng ungtjurar. Vissa av dem var GIGANTISKA och jag ville vända men Anna tog fram sina cowboyskills och bara gick rakt genom flocken med tre skraja hundar och en skraj matte i släptåg. Jag upptäckte faktiskt att de inte var så farliga och dessutom kunde man ju styra dem! Coolt! =) Sigge passade såklart på att rulla sig i koskit så vi fick doppa dem i spat när vi kom tillbaka. Sam och Java tyckte Sigge såg hur kul ut som helst när han simmade längs bryggan och det slutade ju med attt en nyfiken guling trillade i spat. Alla tre simmade och blev rena och fina (fast mest blöta).

Java har nu blivit en stor tjej (i torsdags tyckte jag att hon började få lite färgade flytningar och i lördags morse upptäckte vi de första dropparna blod på golvet). Spännande för Sam men han skötte sig jättebra. För övrigt kom alla tre hundarna bra överens, skönt att se!

På söndagen åkte vi ut till Trekanten för en kursdag för Anders Carlsson och Mirjam Axner. Det var en kanontrevlig dag och dessutom mycket givande. Vi delades upp i två grupper efter erfarenhet, och provade på lite olika övningar. Jag har fått med mej en hel del att fundera över och är nu sugen på att träna vidare! Java skötte sig jättebra under dagen, hon var cool och jag tycker att samarbetet mellan oss funkar bra. Hon är verkligen ett guldkorn! Det enda som var lite besvärligt var vattenmarkeringar men det får vi väl jobba på. Tror bara det beror på oerfarenhet, hon är ju en sån som behöver få lite erfarenhet för att känna sig trygg.

Idag är vi trötta hela gänget och det har inte gått i många knop. Jag hade planerat in att lägga spår idag men jag tror ingen av oss orkar. Det blir till att vila oss i form och lägga ett spår till helgen istället. Jag är så himla sugen på att gå anlagsprovet snart!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback