Oj..lite dåligt uppdaterat..

...det är fullt upp här. Försöker fixa ordning trädgården och huset lite, jobbar ganska mycket och så blir det väl lite hundträning oxå.

Jag la varsitt spår åt hundarna förra veckan men jag tror att jag borde låtit hundarna byta spår....lilla löptiken Java pinnade genom sitt spår utan några större problem medan Sigge betedde sig minst sagt virrigt. Han försökte ta upp korsande spår, virrade bort sig totalt..uj uj. Han krävde alltså mkt stöd...

I fredags var det dags för att gå vårt första osnitslade spår!! Lisa hade lagt ute på Segersjö och jag gick med båda "grabbekipagens" spår o kollade. Spännande o se hur andra hundar jobbar, de är ju minst sagt olika dessutom.

Java tog upp sitt spår jättefint och jobbade på med bra intensitet genom hela spåret. Hon gjorde stoooora ringningar flera gånger men hittade ändå tillbaka till spåret och tappade inte ork eller motivation. Roligaste biten var genom en snårskog där buskarna gick över mitt huvud och det enda jag såg var en meter framåt på spårlinan. Det var bara att följa efter. Jättekul o höra kommentaren att det "är ju preciiis som ett eftersök på viltsvin". Brrrr..vi träffade inte på några just där iaf! :P Java missade på något vis klöven med 30 cm men jag fick ta tillbaka henne och då hittade hon på den. Hade det varit ett "officiellt" spår hade hon fått godkänt så det är ju kul att höra!! Anmälningsblanketten är postad så nu är det bara att vänta på att telefonen ska ringa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback