Länge sen!!

Det var jättelänge sen jag bloggade men här kommer en uppdatering om livet för oss. Fick igång mitt ADSL häromdagen efter mycket krångel. Numera bor vi (djuren och jag) i Odensbacken några mil utanför Örebro. Hundarna och katten och även matte trivs kanon i sitt lilla hus. Java har blivit stor tjej, fyller 1 år idag och här behövs ingen bur längre när hon är ensam. Tuffa tjejer klarar sig ändå! För att slippa inomhusbrottningsmatcher hundarna emellan är de i olika rum när de är ensamma hemma och det fungerar bra. Java ligger och tar det lugnt ändå tills jag kommer och tar bort kompostgallret för dörröppningen, då kommer hon och hälsar.
 
Idag var vi hos vår nya veterinär på hund- och kattkliniken i Bista och sen var jag hos optikern och vi hann även med ett besök på djuraffären och lite andra ärenden. Vaknade i natt med en rejäl migrän som inte gick över förrän halva medicinskåpet fanns i min mage ungefär, blärk. Kände av migrän/medicin hela dagen, typiskt när man är ledig.

Nu ska jag och födelsedagsbarnet sällskapa lite och sen är det dags för  bingen, bara Sickan Carlsson behagar komma hem igen. Hon är ute på äventyr flera gånger om dagen, ibland korta turer på tre minuter och ibland hela eftermiddagen. Spännande att hon är såpass nyfiken på att ge sig ut efter att ha varit innekatt i 6 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback