...o fortfarande dåligt med uppdateringar...

Bloggenergin har visst tagit slut. Hemsidan är vansinnigt  inaktuell och ja, jag vet inte vad jag ska göra åt saken.

Nu är det semestertider på Vagnmakarvägen och idag har hundarna fått varsitt litet spår. Förra spåret jag la gick jättebra för Sigge men Java var bara yr i nattmössan. Vi kom ju runt men jag fick ta tillbaka henne flera gånger vilket inte brukar behövas.

Dagens spår gick däremot jättebra för båda hundarna. Tror jag börjat komma underfund med hur man ska föra Sigge. Jag håller honom kort första metrarna innan han kommit igång ordentligt och sen gäller det att bromsa! Jag går i ett lugnt lugnt tempo och han kommer helt enkelt inte fram fortare än jag går. På nåt sätt är det som att det ger honom lite tid att fundera. Han gör ju små avstickare men iom att jag bromsar så hinner han inte fara iväg bort från spåret. Ska testa ett långt spår nån dag framöver och se hur det fungerar. Idag skötte han sig exemplariskt. Java var oxå jätteduktig idag, hon tuffade på precis som hon gjort förut. Det var nog bara en efterlöp-formsvacka.

Vi har fortfarande inte hunnit gå anlagsprovet, antagligen kommer en domare ringa nu i veckan. =) Håll tummarna för oss då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback