Träningsrapport söndag och tisdag

I söndags tränade Javelijava och jag lite mer. Vi gick en långrunda i skogen med Sigge, mamma och Hugo och tänkte träna lite mitt på vägen men Hugo frös och mamma var inte sådär jätteträningssamarbetsvillig så det blev lite saboterat..

Istället fick vi träna när vi kom tillbaka till huset. Det finns en liten väg längs med tomtkanten som är rätt bra att använda sig av för linjetagsträning. Där gjorde vi sisådär tre linjetag, alla mot samma mål men från olika avstånd. Det funkar bra, hon fokuserar mot målet bättre och bättre, det är inleveranserna som är lite fladdriga.

Idag är det stängt på jobbet så jag är ledig och passade på att träna lite grann. Hon var väl avsprungen innan och vi använde oss av vägen idag igen och la först ett linjetag åt vardera hållet och hämtade in. Sen la jag ut en åt vardera hållet, vände om (som vi oftast gör) efter ett par meter för att "påminna" och skickade på den först utlagda först. Hon fixade båda kanoners!!

Idag provade jag lite olika taktiker för inleveranserna och det som funkar bäst just nu är att jag sätter mej på huk. Då kommer hon raka vägen in i famnen och visar glatt och stolt sin dummy. Kanske får jobba med det lite parallellt med att jobba med avlämningar inomhus. Får höra vad herr o fru Uppfödare säger..?

Idag har jag hämtat ner ett skrivbord från magasinet för att ha nånstans i mitt rum att pyssla och göra lite kort. Sigge och Java var med ut. Sigge galopperade glatt in och upp för den lite läskiga trappan medan Java vände efter ett par steg och ställde sig utanför dörren och var lite lessen. Det är faktiskt Sigges positiva sida jämfört med Java, han älskar nyheter och är inte rädd för nåt "miljömässigt" sett. Det visade han oxå på mh:t tycker jag. Det kan ju oxå vara en nackdel förstås, han blir ju så himla självständig. Tror att det är lite åldern som gör Javas försiktighet, ska bli spännande att se hur hon står sig på ett mh. Hon är allt en riktig sötpingla, go o hållas med och fokuserar mycket bättre än Siggeman. Vi gjorde oxå ett litet närsök idag, och idag visade jag inte riktigt lika tydligt på området som jag gjort innan utan bara blåste närsökssignalen och hon började genast jobba på bra.

Framåt eftermiddagen ska jag hälsa på en kompis i Ervallatrakten, och sen måste det bli en tidig kväll. Imorgon börjar jag redan klockan åtta och det tar ju ett tag att köra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback