Örebro, träningsrapport

Nu är jag och hundarna tillfälligt installerade i gamla tonårsrummet i Skoglunda. Sigge trivs ju som fisken i vattnet här och Java tycker oxå det är lajbans att bo på landet. Det är lite konstigt att man hör fotsteg i taket ibland bara, de låter inte alls som arga grannens så det är bäst att skälla på dem. Hon är lite spökis men det ger sig väl..

Idag tog jag med mej Java ut på en promenad för lite övningar. Först fick hon springa av sig och sen blev det några linjetag längs vägen. Hon är väldigt lättstörd, det kom en snöplog på landsvägen minst en kilometer bort över åkrarna men den var konstig...I vilket fall så tycker jag att det gick bra, jag har kommit tillrätta med hur jag ska stå för att inte trycka henne (fötterna pekar framåt!) och hon tittar nu oftare framåt än upp mot mej. När hon tittar upp mot mej så är det nog en liten vink om att jag kanske lutar mej för mkt över henne...

Det blev ett par linjetag längs med vägen vi gick och vid kröken (90-graderskurva) la jag ut en bakåt och sen en framåt (som vi gjorde häromdagen fast på åkern) och det var nemas problemas att hämta in den först utlagda och sen den sista. Minnet är gott. När hon kom in tänkte jag på att vara rak i ryggen och klappa EN gång men hon dundrar fortfarande gärna förbi. Man kanske kan slipa lite på avlämningarna inomhus i lugn och ro? Eller ska jag sitta på huk ett tag, då har hon ju kommit rakt in i famnen förut? När jag tagit dummien får hon sätta sig o vara lugn och det börjar gå mer och mer av sig själv nu. Vi gjorde oxå ett litet närsök och det gick jättebra, hon ligger i o nosar som en tok. Ska nog testa med en boll eller så snart.

Hon var ju kass i magen när vi åkte upp i torsdags men det är bättre nu, hon har fått Canikur och det gjorde visst susen. Ögonen ser oxå finare ut efter ett par dagar till med fucithalmic. Sigges sår är helt läkt och av svullnaden som funnits runt stygnen under huden hela hösten finns inte ett spår. Ska sluta med antibiotikan nu, han har fått lite längre än en vecka och då var det ok att sluta enligt veterinären. Då är det kanske dax att skicka in sista tidens veterinär- och apotekskvitton till försäkringsbolaget och hålla tummarna för att de ska hålla sig pigga och friska nu!

Hej från oss nyblivna örebroare, håll tummarna för att det löser sig med boendefrågan snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback