Måndag och Java testar Fame-stilen

Idag har vi bara stött på krångel med dittan och dattan på jobbet. Skrivare som inte funkar och när jag skulle ringa helpdesk kunde jag inte ens identifiera mej för jag har ännu inte blivit uppdaterad i popen...men jag tycker att öppningsrutinen går bättre och bättre för mej iaf, det är bra.

Ikväll blev det försenad kloklippardag och det var tur för jag upptäckte att Java skadad sin ena sporre, det är alldeles rött och svullet runt klon och vid den lilla trampdynan som är där. Efter rådfrågning av gammelmatte blev det ett vått omslag om förhoppningsvis ska dra ut det som nog sitter där. Här galopperas det nämligen runt på stubbåkrar i full fräs mest hela dagarna så det är nog nåt sånt som drabbat lilla fröken.

Det våta omslaget går ikväll i tjejfärgen rött och Java ser precis ut som att hon har benvärmare på sig. Hihi. Själv är hon inte lika nöjd, det gör visst väldigt mycket mer ont i tassen så fort det blev bandage på, faktiskt precis så ont att man måste linka fram på tre ben typ. När man inte linkar måste man stå nånstans och se moloken ut. Det går oxå att prova och se om matte lyfter upp en i sängen för hoppa går ju rakt inte...tss...

På onsdag är jag ledig och jag hoppas att det blir träning och inte veterinärbesök som står på planeringen för dagen. En biltvätt kommer oxå behöva bokas in, fy sjutton för att bo på landet i de här slasktiderna! Bilen är prickig ända upp till taket av lera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback