En hel vecka till som gått

I fredags kom P hit sent på kvällen. Java blev jätterädd när hon gick runt hörnet i köket och en ny person kommit in i huset utan att hon märkt det! Voff voff! och hon kastade sig bakåt men vände på en gång när hon förstod att det var Paul.

Igår jobbade jag och sen var det halv storm så det blev inte läge att träna innan vi skulle bort på kvällen. Vi träffade Tessan+granne och Linda+sambo på Pitchers och käkade smaskiga hamburgare och drack öl (förutom jag som var chaufför och fick hålla mej till cola). Det var jättetrevligt och sen åkte vi ut till Linda och Anders och grabbarna drack whiskey och vi babblade en massa. Det var en trevlig kväll, och shit vad jag saknat mina kompisar när jag bott i Kalmar. Det är skönt att man bara kan fortsätta på samma ställe som man var sist med goda vänner. *kram på er*

Idag blev det sovmorgon (=skönt) och sen gjorde vi lite ärenden. Innan middagen fick Java träna lite grann och idag var inlevereringarna generellt sett mycket bättre! Jag försökte bara tänka på att inte bli för dominant och inte heller för tjoig men ändå positivt uppmärksam på henne. Oj, det lät flummigt, men det funkade i alla fall. Söksignalen nöttes oxå lite på, nästa gång blir det minsann en boll som göms!! Ang. nosriktningen som varit lite besvärlig förut så tycker jag det faller sig mer och mer naturligt nu. Ska börja öva lite med "klockan" men utan att skicka, utan bara för riktningens skull.

Java hälsar till gammelmatte som fyllt år i helgen! Som tur är så är jag ledig nästa fredag när jag tänkt åka ner till Kalmar, så ev åker jag redan torsdag kväll och får en extra dag där nere!

Nu ska jag sätta mej och skriva ner öppningsrutinerna vi har på jobbet. Jag har ju inte räknat kassa och sånt där förut så det är en del att hålla reda på. Gäller att göra allt rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback