Allt som blev gjort den här söndagen...

...var inte så lite tycker jag. Jag stack till Marieberg för att leta efter en ny väska, hittade en suuuuperfin från Esprit, men den kostade 700 och det känns lite väl mycket att lägga på en väska som man släpar fram och tillbaka till jobbet. Det skulle vara om jag presterade nåt väldigt bra som jag skulle kunna belöna mig med den då...hittade istället några bälten till bra pris och ett par söta ballerinaskor i beige. Snyggt till både byxor o kjol på sommaren! Jag kunde såklart inte motstå att gå in på Panduro och köpa några av de nya papprena som kommit in till butiken..ojoj...

När jag kom hem tog jag ut Java för lite träning. Jag drog på mej gummistövlarna och det var tur för det har snöat ca 2 dm i helgen och vi skulle ut på gärdet och pulsa. Java blev alldeles fnattig först och det tog en liten stund att få henne att inse att hon inte fick studsa omkring hursomhelst eller äta snö...hon är en riktig liten busis! Jag spanade in en bra "holme" i ett hörn av en åker häromdagen och där la jag ut en dummy för ett linjetag, men istället för att gå tillbaka i den linje som jag tänkt skicka så gick jag vidare längs en dikeskant och la ytterligare en dummy i hörnet av fältet. Sen gick vi ut så att vi hade dummysarna i knappt 120 graders vinkel från varann och jag ställde upp mot "holmendummyn". Hon fattade på en gång trots att vi inte gått i linjen och hämtade in den superbra. En liten nackdel och det är att hon är busig och fnattig iom snön, men det är nog en rutinfråga oxå. Den andra dummyn tog hon oxå jättebra, hon är en duktig tjej!!

Sen la jag ut ett litet sök i holmen och hon letade på bra, förutom att busvalpen kom fram då och då och några grenar fick sig lite tugg och riv. Hon kommer direkt in när hon hittar en dummy, ibland ställer hon sig och tittar lite frågande på mig innan hon tar den. Tror hon kopplat greppandet lite med inkallningssignalen så jag väntar bara ut henne och då tar hon den ju nästan på en gång. Lite letande i gamla legor blev det och jag fick gå ut i området för att hjälpa henne att söka längre ut, men jag tycker nog hon skötte sitt första sök med bravur. Innan jag la ut söket så hade jag lämnat en dummy i dikeshörnet och den fick hon hämta efter söket och det gick oxå jättebra. Det kändes jättebra efter vår lilla träningsstund.

Sigge fick oxå komma ut och hämta in ett linjetag i holmen men den rackaren fortsatte söka med dummy i munnen....

Senare på eftermiddagen följde jag med mamma och pappa till Ånnaboda för afternoon tea. Det var gott och trevligt, de hade bestämt möte med några vänner däruppe så vi åt med dem. En bra idé tycker jag, te, scones och olika kakor i mängder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback