Spårsöndag

Idag var det spårkurs igen. Javas spår idag var ca 400 meter långt med tre vinklar och ett bloduppehåll. Hon verkade ha gårdagens jobb i minnet för hon satte full kareta. Idag blev det VARMT att gå efter och hon hade rätt hög fart. Man börjar kunna läsa henne lite grann nu, när hon jobbar i en vinkel ex så skuttar hon fram. Farten och säkerheten är bättre och bättre, kul att se!!

Hon blev jättejätteglad när hon hittade sin klöv och när jag tagit av selen tog hon sig några ärevarv runt oss i skogen! Hon är en mysig hund, får jag lov o säga. Alla hundarna jobbar på och utvecklas, det är verkligen kul att se! De är olika, två labbar, en rottis och Java, men ändå lika på något sätt.

Efter träningen följde vi med Lisa och Sven Erik på en promenad med tre av deras jaktcockrar. Vilka coola hundar! Sven Erik visade lite hur de jobbar, de far fram och tillbaka framför en som små illrar!

Ikväll har jag roat mej med att banka ner stolp och sätta upp staket framför häcken till grannen som bor till vänster om oss. Det blir nät längs med häcken och mot baksidan blir det staket i "torpmodell", vitmålat. Tror jag ska byta det som är mot framsidan oxå så det blir lika överallt. Hundarna har bara tillgång till baksidan för det kommer sitta staket/grindar i höjd med bakre "knutarna" på huset. Har spanat lite efter trädgårdsmöbler och det kommer nog bli vita i lite "klassisk" modell, med en soffa, fyrkantigt bord och två stolar/fåtöljer.

Det där med hundgård tål att tänkas på, fattar inte vilka mått som gäller om man bara har dem i hundgård ett par timmar i taget. Jag förstår att det är mindre än om de bor där permanent, men hur mycket mindre!?? Har iaf planerat en fiffig lösning för "hundhus" till dem med förvaring för hundgrejer och trädgårdsredskap. =) Det är kul att bo i hus men det vore ju ännu roligare om man kunde allt det där med att snickra och bygga oxå!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback