Söndag

Kände mej lite risig på lördagskvällen och imorse kände jag att lite sällskap nog var välbehövligt. Ringde bästa Tessan och vi tog en sväng och spanade lite i affärer och tog en fika. Bla nya walkingskor införskaffades, mina hade sett sina bästa dagar med råge.

Sen åkte vi till stallet och jag tog på mej mockningen. Java var med och satt som förste skottkärrevakt och var hur duktig som helst. Hon tog det cool, hälsade på de tjejer som ville hälsa och stannade kvar resten av tiden. På stallbacken träffade hon på lille Agaton, en tuff jack russel i sina bästa dagar. Sigge fick bara se honom från bilen men tyckte att han var superduperäcklig och skulle ha stryk!! Han skällde även ut basseten Douglas som spanade in bilburarna..Blev lite förvånad över hans starka reaktion för han brukar hålla tyst men han såg helt rabiat ut, dom var helt enkelt bara för äckliga där på andra sidan gallret.. Siggeman då...

När jag kom hem var humöret betydligt bättre och jag och hundarna tog en sväng runt kanalen som vi inte gått förut. Det var riktigt mysigt och hundarna tog årets "första" bad. Sigge simmade iväg efter en pinne och var inte alls beredd på den starka strömmen så han flöt iväg bra långt bort. Java supportade från strandkanten och plaskade runt i vassen. Hon försökte oxå fiska in pinnar genom att plaska med tassarna, väldigt gulligt men inte så effektivt.

Väl hemma igen tyckte båda hundarna att de förtjänade lite soffmys så jag har suttit här med en hund på var sida och tittat på tv. Sigge kände sig visst lite frussen så han behövde en filt o sen var han nöjd minsann.

Imorgon ska vi fira mormor som fyller år men innan firandet ska jag hinna förbi både frisören och optikern och kanske oxå teliabutiken eftersom min telefon totalknasade sig idag. Dax för en ny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback