Måndag och födelsedagskalas

Idag blev mormor 85 och vi träffade henne och morbror med två kusiner från Gotland för lunch på Svalan. Sen åkte vi till Skoglunda. Där hann jag lägga ut varsitt spår till hundarna innan det var dags för god tårta från Sveas Terazza. Mums!

Java var först och idag hade jag lagt på stubbåkern, visste att det kanske skulle bli för svårt men hon klarade ut det så småningom (med lite stöd). Fokus nu blir på att få upp motivationen och se till så hon verkligen VET vad hennes uppgift är för det är hon antagligen inte riktigt säker på än. Jag la ett kortare spår sen med lite mindre liggtid som hon klarade mycket bättre.

Så till stjärnan för dagen, Sigge. Han var jättetaggad såklart, har inte fått jobba "bara han" på länge nu så han bara kastade sig på jobbet! Lite svårt kanske att börja med ett spår på stubbåker men han kan behöva klura lite tänkte jag. Nemas problemas, han spårade i räserfart så jag fick hålla emot. Vinkeln tog han utan problem, det enda som tjorvade lite var slutet som han helt enkelt missade i farten. Det upptäckte han ju snabbt och ringade in klöven och OJ en så stolt hund som bar hem den. Söta Sigge, det här verkar vara hans grej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback