Glad påsk!

Tjoba alla! Java vid tangentbordet eftersom matte blivit trött av allt påskpyssel och somnat. Tänkte bara lämna en liten påskhälsning till er och berätta lite om hur livet är för lilla mej!

Idag har matte varit på jobbet och sen städade och fixade hon som besatt här hemma. Varför förstod jag snart, det var ju tjyvar på väg!! Jag skällde ut dem ända tills jag upptäckte att det var min morrmor och morrfar och så mattes mormor som kom på besök. Sen kom hon som inte gillar mej, hon som gillar mej halvmycket och han som älskar mej!! (Läs Åsa, Lotta och Reza (mattes kommentar)). Efter att alla tvåbeningar fått mat och vi var ute i trädgården kom den där Lotta ut och såg HELT annorlunda ut. Hjälp, en tjuv, tänkte jag igen och skällde på henne så hon skulle bli rädd!! Det blev hon!! ;)

Sen var jag faktiskt jättetrött och när tvåbeningarna satt i soffan och pratade letade jag rätt på min stora gossehund som gömt sig längst ner i leksakskorgen. Det var så himla mysigt att ligga och snutta lite på honom att jag nästan somnade. Har man nåt att snutta på är det lixom lättare att slappna av.

Tja, vad kan jag annars berätta? Jo, matte tjatar hela tiden om att jag "håller på att bli stor" och ser sentimental och fånig ut. Själv känner jag mej lite halvkonstig i kroppen och i knoppen är det lite snurrigt. Jag har börjat upptäcka att killar gillar mej, idag rymde en hundkille från sin promenad och ställde sig utanför staketet och spanade in mej! Blinkeblink flörtade jag men Sigge blev jättesur och skällde ut honom. Han skällde ut Hugo häromdagen oxå, men det var bara skönt för han förföljer mej hela tiden och är jättejobbig. När Sigge är i närheten och Hugo håller på sådär så morrar han åt honom så han ska lägga av. Han tycker ju inte heller om hundar som inte fattar det där med integritet. Häromdagen försvarade han mej till och med så Hugo fick ett jack i pannan och fick åka till doktorn. Opsi. (Men Hugo brukar vara dum mot Sigge och försöka bita honom så det var nog hans eget fel)

Imorgon får vi besök av den tvåbenta valpen Arvid med föräldrar och på måndag är det dax för spårkurs igen. Det ska bli kul! Nu ska vi sova, nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback