Jigglepants ----->Steadypants?

Idag inledde vi återigen dagen med en "riktig"  prommis och jag fick allt jobba lite mer på att få dem att gå fint men jag är ändå imponerad av hur bra de sköter sig.

Java har varit hos "dagmatte" för första gången. Enligt husse som hämtade valpis idag så hade det gått bra men S och Java hade busat en del.

Efter jobbet idag tog jag med mej Java till klubben för lite träning men mest för miljöträningens skull. Vi hejade lite på folk vi kände, spanade in Eeas nya lilla valpis (pytte o sötis rottis), gick en kisserunda och sen fick Java "jobba" på att ta det lugnt. Jag följde Idas tips om att ha henne mellan knäna och det funkade bra även fast hon försökte komma loss lite först. Sen tänkte jag göra den där fiffiga linjetagsövningen men Java var jättesplittrad, lite otur att skyddsgänget började träna skall precis samtidigt på planen intill när hon redan var ofokuserad. Vi la iaf ner det o tränade lite stanna kvar på appelplan. Det klarade hon fint.

Sen övade vi lite mer på o ta det lugnt men denna gång hade jag jättekort koppel så hon mer eller mindre var tvungen att ligga ner. Det funkade oxå bra, jag tror jag varit lite rädd för att ställa krav på lilla sessan. Hon är faktiskt sex månader (på torsdag) och ska allt klara av att hålla sig i skinnet nu.

Jag som bara tänkt vara hemifrån en kortis blev ståendes o babblade till det var mörkt ute! Hemma väntade Sigge och Paul med maten, perfekt! :D Ikväll har vi kollat på "Fäst vid dig", den var faktiskt riktigt kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback