Java Jigglepants på nya äventyr!

Idag har det varit en stor dag i Javas liv. Den inleddes med en tiiiiiidig morgonpromenad, en sån där som stora hundar tar. Java var hur duktig som helst och struttade stolt fram vid mattes sida. Nu jobbar både husse och matte heltid och Java får klara sig själv hela dagen. Vi släpper ut henne på morgonen och så får hon driva runt på gatorna till kvällningen...

...närå, bara skoja. Idag var hundarna hemma på förmiddagen och på eftermiddagen fick de följa med till jobbet (fast dega i bilen såklart då). Java verkade cool både när jag kom hem för lunch och när hon fick eftermiddagsfikarast. Det är ju ingen bra lösning för en valpis men ibland har man inge val. Imorgon börjar hon dock hos "dagmatte", jag hoppas det blir bra. Dagmatte är en granne i huset med en valp som är månaden yngre än Java. Sigge slipper trängas med småglina och får kissepromenad och sen vara kvar hemma hos oss medan Java får vara hos grannarna. Det känns ju som en bra lösning för nu, om de ska iväg nånstans så lämnar de bara henne här hemma så kan hon ta det lugnt i sin egen bur.

Jag har fått vik månaden ut på ett apotek här i stan. Det tar inte många minuter hem, så det är ju bra. Kul att jobba och skönt att slippa gå hemma och vara stämplad som arbetslös. Jag hoppas dock jag får den fasta tjänsten jag sökt, det skulle passa hela familjen bra och skulle oxå innebära en flytt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback