..fredag, och provsvar

Idag var jag såååååååååå nervös. Ringde till djursjukhuset, fick reda på att det FÅTT svar på provet men att bara en veterinär får läsa upp det och Debbie var på operation hela dagen. Blev ÄNNU nervösare och var halvt kräkfärdig till tvåtiden då hon äntligen ringde.

Provet visade sig bara innehålla inflammerad muskel- och fettvävnad. Sigge ska därför in på måndag igen och de ska gräva djupare i knölen för att försöka se om det är något annat längre in som är inkapslat. Det var nämligen som en hård yta där provet togs. Det KAN vara en kapsel innehållande var eller något annat. Om vi har tur visar nästa prov oxå bara på inflammerad vävnad.

Veterinären som hört ryktas om min förtvivlan och oro tvingade mej att lova att inte oroa mej mer nu och jag ska verkligen försöka. Ordet tumör bara lamslår en så ju.

Idag när jag kom hem fick jag höra att Sigge varit extremt busig hela dagen, något som tyder på att han har mindre ont. Annars är han ju så rädd om sig och vill inte komma nära andra hundar. Dessutom känns knölen mindre. Sårkanterna sticker nu verkligen ut, som om knölen tar mindre plats under huden.

Efter måndag väntar alltså ytterligare nervösa dagar innan vi får veta vad för knöl som hoppat på Siggeman.

Tack för alla tummar och tassar som hållts, jag tror de gjort stor nytta!!!! Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback