Den galne konvalescenten o galningen

Igår när de sövt Sigge och kikat lite i hans hals ringde veterinären och vi enades om att ta bort Sigges halsmandlar. När jag senare på dagen kom och hämtade honom så kom han farandes med en djursjukvårdare efter som en trasa i kopplet. Hon ville vara snäll och inte dra honom i kopplet eftersom halsen var så öm och det utnyttjade han minsann för att komma hem så snabbt som möjligt. Han var rent hysterisk ett par minuter men när han lugnat sig lite lämnade vi väntrummet och åkte hem.

Halsen är svullen o han låter helt grötig.  Veterinären har ordinerat glass, mycket bra tycker Sigge. Dessutom får han lite "dofilus" till lunch eftersom han får antibiotika morgon och kväll. Sickan undersökte Sigge noggrannt som alltid när han varit sövd. Undrar om han luktar annorlunda då?

Java är allmänt galen o tokig. Vi var ute i skogen en sväng idag. Först trippar hon fram försiktigt och håller sig nära men efter en stund får hon tokryck och bara rusar omkring som en komplett dåre. Ta kort då är ju som förgjort, man får med en svans eller halva huvudet om man har tur!

Vi övade lite på stanna kvar, annars var dagens mission först att leta lite svamp och sen ett spår. Jag hade lagt ett spår på en äng och lagt ut lite leksaker. Det gick faktiskt ganska bra, hon fattar vad hon ska göra men är inte så intresserad av grejerna jag lagt ut. Tror jag ska klicka in upptag av spårpinnar så hon kan det separat iaf. Nosen fungerar i alla fall finfint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback