Dåliga uppdateringar om min älskade Sigge

Jag fick idag ta Sigge till veterinären akut igen. Hem har jag fått en hund med ett drygt fem cm långt snitt i halsen och en turkos krage om halsen. Nu väntar oroliga dagar innan vi får besked om vad vävnadsprovet de tog visar. Tyvärr visade röntgenbilder på att ett stort område är drabbat av "vaddetnuär" och det går även in mellan kotorna i ryggen. Detta kan oxå förklara varför han låtit så konstig och tjock i halsen sista tiden. En av de möjliga diagnoserna är tyvärr att det är en tumör. Som jag förstått saken är sannolikheten för att det ska vara en tumör och att det ska ha en dålig utgång ganska stor. Andra möjliga diagnoser drunknade i sorlet från mitt huvud så fråga mej inte om dem.

Bara håll era tummar och tassar för min älskade älskade hund, världens absolut bästa Sigge.









 


Kommentarer
Postat av: Anna och Sam

Du vet att vi håller tummarna stenhårt!

Postat av: Kerstin

Usch vad hemskt, hoppas verkligen på något av de andra alternativen, och håller så klart alla tummar och tassar!!! Krama om Sigge! Kerstin & Eka

2008-09-23 @ 00:42:21
Postat av: Helena

Tänker på er och håller tummar och tassar, hårt!

Krya på dig Sigge! Helena & Vegas

2008-09-23 @ 08:42:45
Postat av: Anna & Schäfrarna

Usch o fy.. Vi håller alla tassar och tummar vi har och hoppas att han snart är bättre och kan följa med ut i sökskogen igen.



kramar från oss

2008-09-23 @ 09:10:09
URL: http://annas.brovell.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback