Summering!

Yey! Datorn är hemma igen, nu tillfixad och med många nya delar. Känns skönt. Har verkligen saknat lilla laptopen trots att jag var så irriterad på den i slutet. Kan ha berott på att bildskärmen höll på att ramla av o diverse andra defekter.

Igår tränade vi sök igen, och BÅDA mina hundar visade sig väldigt olydiga. Java började med att göra sitt första riktiga ofog, hon drog efter en kaninstackare!!!! Jakten gick över stock och sten fram och tillbaka i skogen där vi var och jag tänkte självsäkert att "hon kommer nu när jag ropar", men inte en reaktion!! Fram med pipan, den har hon aldrig ignorerat, men det finns ju en första gång för allt. Det var bara att brascha ut i skogen för att rädda kaninen och få fatt på den döva valpen.... Då gav hon sig tack och lov, trots att hon var nära kaninen. Det var faktiskt bara tur att hon inte fick fatt på kaninen och jag är SÅ tacksam att hon inte lyckades. Då hade hon ju verkligen lyckats. Efter sökträningen gjorde vi lite "antijaktövningar" men det var inte alls frestande så hon struttade fint vid min sida utan några större ansträngningar.

Sigge å sin sida blev lika döv han på första skicket när han drog iväg alldeles för långt i rutan. När jag försökte ropa in honom fick han väl vind på figgen och fick den såklart. Hmpf. Det där har vi ju haft lite problem med i söket på jaktträningen oxå men det har inte varit jättesvårt att komma tillrätta med så det ska nog gå bra. Resten av skicken gick rätt bra iaf, vi har nu övergått till att skicka från stigen. Sigge fick oxå gå sitt första tomslag och det blev riktigt fint, och lyssnade gjorde han oxå.

Jag fick med mej lite svampar hem, här samlas det för fullt till irländska julklappar...(torkad svamp väger inte så mycket och måste väl vara uppskattat av en irländsk kock?)

Annars händer väl inte sådär jättemycket, det planeras lite inför jul och jag försöker göra lite julkort och sånt pyssel. Man är ju rätt seg om kvällarna efter en lång dag på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback