Fullspäckat schema

Förra veckan fick jag besked om att jag fått jobb så under julhelgen går flyttlasset till Örebro. Vi har inte fått tag i något nytt boende än, inte så lätt med en månads varsel kanske, men har ev ett litet hus på g. Samtidigt ska lägenheten färdigställas och "stylas" för fotografering, visning och försäljning. Det ska alltså packas i omgångar och varenda helg fram till jul är fullbokad så när allt ska köras upp, det vet jag inte :S

I helgen var jag i Göteborg och hälsade på Anna som just flyttat så vi har shoppat till fötterna värkte både här och där. Ullared besöktes också, massa hundleksaker, tuggben och reflextäcken inköptes. Kan tipsa om att de säljer likadana reflexvästar på Vapencentralen för 5-dubbla priset...Det blev oxå lite grejer till hemmet och såklart en bamseflaska balsam av mitt "frisörmärke".

Både Sigge och Java har skött sig superbra på bortaplan. Sigge har varit hur avslappnad och bekväm som helst trots att de varit fyra hundar i tvåan. Han har till och med legat platt på golvet och sovit fast de två "valparna" busat hej vilt. Övning ger färdighet, tror vi kan tacka både Java och familjen Ludvigsson för det. Han har fått vänja sig i sin egen takt och fått möjlighet till lugn och ro både hemma och hos dem, så nu är han en sån klok o lugn hund.

Java har busat som en galning med Sam men oxå kunnat ta det lugnt och motstå hans lekinviter när matte sagt åt henne att ta det lugnt. Däremot var det inte jätteskoj att hon imorse väckte mej genom att kräkas på Annas nya soffa. Ops.

I veckan ska julkort och annat pyssel göras färdigt och sen blir det packa packa packa! O jobba såklart...apropå det, godnatt och trevlig 1:a advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback