Trött måndag..

Idag var det INTE lätt att gå upp. Har man valp har man dock inte så mycket val...upp ett par gånger och rasta o ge mat osv men sen sov vi allihop igen. Java är oxå rätt trött efter helgens lek och bus med syskonen så hon har sovit mer eller mindre hela dagen.

Java har idag gjort upptäckten att man inte kan bestämma själv vart man vill gå med koppel. Det var en ARG valp som jag försökte få med mej på promenad runt gården idag.Efter en stund släppte det och hon gick hur fint som helst, sen kom en liten tjurperiod igen. När jag släpper kopplet struttar hon med hur fint som helst så det är nog bara tråkigt att sitta fast...

Sickan och Java har idag nosat på varandra genom den halvöppna balkongdörren, sötisarna. Sigge däremot surnade till när Java ville se vad för nåt han höll på (åt visst smulor, det såg inte jag) med i köket o nöp henne i kinden. Gamla surgubbe säger jag bara...jag skiter totalt i om han nyper dryga o brutala unghundar, men Java är bara pytteliten valp, då kan man väl hålla in tänderna!

Nu ska vi mysa lite i soffan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback