Ojdå!

Jag har visst inte bloggat på nästan en vecka, men vi lever och mår bra!! Exjobbet rullar på (lite motigt med excel och konstiga statistiksaker just så det går segt). Sigge rullar på han oxå, sökgänget tyckte han blivit lite knubbig! Har dragit ner lite på maten, veterinären sa att man får kolla lite dag för dag och anpassa maten efter det så vi får hålla lite extra koll. Vågen visar knappt 27 kg och det ÄR ju lite mkt.

Igår var valparna på veterinärbesiktning och id-märkning så nu har alla valpar fått sina namn, och jag vet vem som ska flytta hem till oss! :) Tisdag närmar sig med stormsteg.

Igår var Paul och jag ute på långövningskörning. Vi åkte förbi Boda och Kosta för att shoppa lite grann. Vi kom hem med lite fina textilier från Himla och en svampkniv (ja det är ett tag kvar till svampsäsong men man måste ju vara förberedd!).

Jag tycker vårt vardagsrum har känts lite dystert och inte så koordinerat i färgerna så igår köpte jag ett tyg för att sätta över den stora tavlan vi har i vardagsrummet och göra den mer somrig. Det blev lite tyg över så idag har jag sytt kuddfodral. Några nya krukor fick följa med hem från Ikea, likaså en ny filt till Sigges bädd. Bild kommer när jag orkar ta fram kameran...

Ikväll blir det bullbak med stort B, 120 bullar är "beställda" till jaktprovet nästa helg så vi får baka så mjölet ryker!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback