Middagsrapport!

Snuttan har sovit gott hela natten. För säkerhets skull tog jag ut henne när jag vaknade till vid två och Paul tog ut henne när han gick upp för att åka till flyget strax efter fem. Hon är nog lite trött för efter frukost och frukostkiss nappade vi i två timmar till. Familjen sömntuta it is...

Jag är väldigt glad över att hon verkar känna sig trygg i buren. När man lyfter in henne rullar hon ihop sig till en liten boll i bädden och somnar nästan på en gång. Hon bryr sig inte om att dörren är stängd och när jag diskade förut låg hon där inne ensam utan något pip. Duktig kicka!

Sigge är fortfarande mycket skeptisk, han håller sig undan och vill inte hälsa. Nu kan han iaf vara i samma rum så det går framåt, igår vände han så fort han såg henne. Vi sätter galler i dörröppningar så att det inte ska hända något, och jag tror han vänjer sig. Inte lätt att vara kungen på täppan i fem år  och sen få konkurrens av en sån här liten tösabit! Utomhus är det ju lugnt för då springer han ju lätt undan om hon närmar sig. Han gör faktiskt lekinviter på håll så jag tror att han kommer tina. Jag är förvånad över hans reaktion men vi tar det lugnt, det är en stor omställning för alla.


Det har fortfarande inte hänt några olyckor inomhus och ute kissar hon jätteduktigt. Nummer två ÄR liite bökigare och det är dessutom tydligen svårt att hålla balansen samtidigt som hon tar i, hon svajar som ett träd i blåsväder! :D


Granntanten stannade och hälsade idag, och gulleJava satt snällt och lugnt framför henne och blev klappad. Skönt att grannarna tycker det är trevligt med hundar, blir jobbigt om man inte får rasta en kissnödig valp precis utanför huset! Hon tyckte iaf att Sigge var en sååå snäll, lugn och väluppfostrad hund, hihi!

Känns helt otroligt att hon äntligen är här! Vi har väntat så länge och det var inte förrän igår eftermiddag som jag verkligen insåg att hon verkligen skulle bli vår!! :) Jag avgudar henne redan och tror att vi kommer ha mycket kul ihop!


Kommentarer
Postat av: Gisela

Hej Tove och GRATTIS till lilla Java, sån lycka! Hur gudomligt söt som helst. Hoppas att Sigge vänjer sig vid den nya flockmedlemmen snart, dom kommer att bli värsta polarna.

Ska bli kul att följa er!

/Gisela

Postat av: Helena

Grattis till valpen, en söt liten snutta. Nu har du att göra ett tag framåt, både mysigt och jobbigt. Hoppas vi får se henne snart.
/Helena & Vegas

2008-05-07 @ 18:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback