Kort rapport från skrivstugan

Vi lever men det är hårda tider nu...jag måste bli klar med mitt exjobb och skriver så fingrarna blöder. (Okej, överdrift, 40 % av tiden sitter jag o har ågren över att det inte ska bli bra, 50 % av tiden sitter jag och försöker pressa fram nåt att skriva och de övriga 10 % skriver jag..)

Pluggandet blir såklart avbrutet av roligt valppyssel, man ska ut o rasta, träna o gå i koppel (det är vi inte så flitiga med), gå små upptäcksfärder i kvarteret o se nya saker, träna på inkallning med både pipa o röst, lite kontaktövningar mm. Kom på att vi nog måste börja lära oss sitt, stanna kvar och andra nyttiga saker. Att somna på rygg i mattes knä på kvällen går numera antingen blixtsnabbt eller så tar det en liten stund av gråt. Hon är förfärligt envis när hon sätter den sidan till! ;)

Sigge och jag försöker träna lite lydnad på gården varje dag när Java ska träna sig på att vara ensam hemma (i buren). Det är perfekt, ett kort pass och en kort stund för henne. Annars får Sigge följa med Paul på jobbet en del. I lördags fick han ett "godissök" av Cecilia vilket uppskattades mkt. Vi tränade oxå på linjetag där vi flyttade oss  90 grader efter jag lagt ut. Det var svårt först tyckte Sigge, det märks att vi inte tränat så mkt på sistone. Inomhus är han ganska lidande och tycker rätt synd om sej själv, valpen är fortfarande jätteäcklig och han måste titta bort om hon är nära. Numera kan han iaf nosa mot henne nån sekund om hon flörtar med honom från andra sidan gallret eller så...det får ta den tid det tar.

Jag börjar bli rysligt sugen på att sätta igång något inredningsprojekt och tycker att Anna o Tobias ska köpa hus snart så jag får leka inredare!! :P När skolan är slut har jag bestämt mej för att iaf sy ett fint överdrag till den blå fåtöljen, det ser inte så kul ut med bara ett överkast slängt över och den behöver skyddas mot kattskrällets klor. Eventuellt får även den röda ett överdrag för jag har minsann sett hur Sickan slängt lystna ögon mot det fina tyget....


Nu väntar lite pluggeri här och solen skiner oxå ser jag så kanske en miniutflykt för java idag. Sista tabletten penicillin fick hon till frukost! Just ja, lovade ju o ringa sjukhuset o berätta hur det gått för henne..o ringa o boka frisörtid måste jag oxå, o ringa sommarjobbet o massa papper o fixa...oj oj...bäst o sätta fart!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback