Jaktprov och syskonlek

Idag var första delen på Ostkustprovet vår som i år går i Trekanten. Eftersom Paul o jag skulle vara funktionärer fick Java lov att vara hemma hos Svea och Ymer och leka (och mamma såklart). Solen sken på oss hela dagen, underbart, men det TAR på en. Jag är jättetrött nu.

Provet avlöpte jättesmidigt, enda tråkigheten var att en hund råkade skada sig på en pinne eller nåt under söket. Hoppas hon repar sig snart! Paul var kastare i nkl-rutan och jag hjälpte till lite med sekretariat och lite allt möjligt. Försökte ta en del kort oxå, vi får se när jag orkar lägga in dem!

Ikväll blir det ta det lugnt och gå o lägga sig tidigt för imorgon fortsätter provet.

Java har precis upptäckt att det är jättekul att bita i sin egen svans och hon ger den vad den tål! Nyss skedde första lilla olyckan. Hon hade precis nappat och sen gossat lite med matte och sen knatade hon iväg ganska snabbt och jag hann inte riktigt med, och oops blev det en pöl på golvet. My bad! Vi gick iaf ut och där la hon en liten korv. Jag misstänker att hon kommer sova mest ikväll, en lång busdag tar på krafterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback