Jaktprov dag 2

Imorse innan klockan skulle ringa vaknade jag av en fruktansvärd migrän.  Blä..bara be Paul hämta medicin och en kall handduk och försöka sova bort det värsta innan jag fick snabbduscha och äta frukost i bilen på väg ut. Tackolov gick det över, men jag har varit lite trött idag. Vädret har varit underbart, varmt och soligt!!

Idag var jag viltutläggare i söket i ena rutan, det var ökl i båda rutorna idag. Allt löpte på riktigt smidigt, stämningen var trevlig och solen bara sken och sken! Java hade det bra hemma med Svea och Ymer så hon är trött nu!

På vägen hem stannade vi till och köpte glass och då passade jag på att för första gången flytta över Java i sin bur. Hon fann sig tillrätta på en gång, skönt att se! När vi började köra igen var hon lite rastlös ett tag, flyttade runt lite i bilen, men när vi drog på fläkten på högvarv somnade hon på tre röda! Värmen är jobbig för en liten valp!

Värmen tar på oss alla förresten, jag har sovit ett par timmar sen jag kom hem. Vaknade för en stund sen och var totalt dagvill. Det första som poppade upp i min hjärna var "har Paul kissat Java"! Snacka om att man är kissepausfixerad nu!!

En god nyhet är att stämningen här hemma blir mer och mer avslappnad. Java närmar sig de andra fint och försiktigt, katten har inte känt sig hotad en enda gång och Sigge tar det mer och mer cool! :)

Bilder från dagarna kommer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback