Fredag

Idag har Sigge varit med Paul på jobbet igen och Java härjat fritt här hemma med matte. Härjat o härjat..vi hade faktiskt sovmorgon i sängen och sen har jag försökt plugga och Java sovit eller lekt.

Morgonens konstigaste händelse: Jag fick skäll för att jag bara var trevlig!?
När jag rastade Java imorse på gården mötte jag en tant som bor i samma hus fast en annan port. "Hej hej" sa jag som jag brukar när jag möter folk på gården som jag känner igen, och förväntade mej en vänlig kommentar om valpen eftersom jag såg att hon tittade på den. (Alla grannar är helt förälskade i Java och jag har väl aldrig pratat med så många grannar som jag gör nu...) Dialogen som utspelades gjorde mej aningens förvånad:
- Vi känner väl inte varandra (tanten, jättesur)
- Nej, men vi bor i samma hus (jag, paff men är trevlig)
- Ja men vi känner väl inte varandra för det!
- Man kan väl hälsa ändå för att det är trevligt
Sen kom en lång svada om att hennes föräldrar minsann bott här till 1980 o hon bott här sen dess o ingen kände ingen o blalblabllabaa..medan hon gick in i sin port. Jag stod förvånad kvar och fattade ingenting. Jag förstår om nån blivit sur för att jag INTE hälsade, det är ju lite oartigt när man känner igen varandra, men för att jag sa Hej!??? Hehe...som sagt, dagens konstigaste händelse.

För Java var dagens HEMSKASTE händelse iaf koppelpromenaden, eller rättare sagt sista femtio metrarna. Vi gick runt "kvarteret" bara och första biten gick jättebra. Helt plötsligt blev kopplet jättehemskt och jag var så dum, hon hoppade baklänges, gjorde rusningar framåt, ja alla möjliga krumbukter. O vad ska man göra då, bara att vänta ut en arg skrikande pipande valp...(editerade lite för det lät nog hårdare än det var).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback