Baciller...

...ja usch för dem! Trots att jag hållt rent såret och tom haft i Streptocillinsalva (vi hästtjejer vet minsann att det är dunderkuren för allt ;) ) så fick vi börja med antibiotika igår. I förrgår kväll fräste Java ut en snorblobba och igår när hon sprang på gräsmattan kom det ännu mer segt genomskinligt/vitt snor ur högra näsborren. När jag såg det tänkte jag spontant att, helvete nu kommer streptocillinet ut ur nosen, men det var fel näsborre!! Efter konsultation med både uppfödare och veterinärer så kom vi fram till att snoret antagligen beror på att det är nån slags infektion på gång pga såret så vi fick börja med kuren ändå.

Trist för en sån liten valp men än så länge har det gått bra att ge tabletten och för att rädda magen får hon oxå lite "laktobacillusfil" varannat mål. Hon plöjer över gräsmattan som en liten torped och är pigg och glad så vi hoppas det inte blir några biverkningar. Just nu är hon tvångskommenderad in i buren för en sovstund.

Uppsatsskrivandet, eller rättare sagt tiden, börjar gå mot sitt slut. Jag var på möte med handledaren idag och nu ska jag göra ett rejält ryck och göra färdigt eländet. Vill ha sommarlov!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback