Det går framåt!

Idag var vi ute hos Sven och Marina för att pussa på valparna (matte iaf) och träna lite grann. Valpbilder kommer senare.. de var väääldigt söta kan jag garantera!

Vi har inte tränat apportering med andra sen november tror jag, så jag var förberedd på att Sigge skulle sprängas i luften av stress, men det gick över förväntan. Han fick springa lös ett tag i början och släppa ut lite överskottsenergi och sen gick det att samla ihop honom lite så han höll sig ungefär vid sidan i alla fall. Negativt var att han totalt manglade över stackars Dot. Det är ju lite konstigt för så beter han sig inte vanligtvis när han leker.

Jag tycker ju att han hemmavid är bättre i sina avlämningar och stadigare vid sidan, och idag såg vi att det faktiskt var så med sällskap oxå. Kul! Marina tyckte att även matte blivit lite säkrare, och det gör säkert sitt till! Nu är det roligt att träna igen, och när Sigge och jag inte hamnar i konflikt blir saker och ting mycket trevligare!! Tror även att sökträningen har haft positiv inverkan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback