Bruksanpremiär!!

Taggad av helgens träning och med lite konkreta saker att öva på vågade jag mej för första gången på jättelänge till bruksan. I början var där massa folk och skälliga hundar men de flyttade sig så småningom ner på andra planen så kvar var bara vi och så sökkompisarna Helena och Vegas.

Vi inledde med lite "Bamseövning" men Bamse är ju mycket tydligare på nåt vis när han lyfter upp blicken. Lite konfererande med Indy-Anna nu efteråt o jag fick tipset att göra det svårare för Sigge, så det ska jag!! Han är ju egentligen van vid kontaktövningar och har ju en fin spontan kontakt men vi måste öva upp den så han har kontakt när vi rör oss.

Efter litet minibryt med lek övergick vi till att klicka in bakdelskontroll och Sigge fattade galoppen efter typ två klickningar, supercoolt!! Det enda jag egentligen har att peta i är att han går som lite i en cirkel istället för att vara stilla med framtassarna. Jag kortade upp kopplet lite och då blev det bättre och nästa gång ska jag vara lite mer noggrann med vad jag belönar så han fattar att han inte ska cirkla. Men ändå..superbra! Till stor del flyttar han sig dessutom spontant utan att jag flyttar mot så jag ska tänka på att vara stilla så mycket så möjligt.

Vi pratade lite med Helena och Vegas från sökgänget och sen styrde vi kosan mot Citygross. Mein got vilken stor affär!! Blev lite besviken dock över att det fanns hur mycket hästsaker som helst medan hundutbudet var rätt kasst. Det fanns iofs en del hyfsade och billiga leksaker, men sen var det inte så mycket att ha. Sigge fick en kyckling med repben, han var ju väldigt förtjust i Vildes grejer så nu är han väldigt nöjd.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback