Annandag-påsk-träning!!

Idag var det återigen dax att träffa sökgänget för lite träning. Dagens plats: Vassmolösa!

Idag la vi ut en miniminiruta åt bara ena hållet med en brant sluttning (typ kant på grustag) för hundarna att ta sig uppför. Den lämnade vi till efter fikat så det får ni höra om senare!

Resten av träningen körde vi i en "vanlig hederlig småländsk" ruta. Sigge gick ut som andra hund, turboväxeln var för dagen påslagen. De två första skicken gick vi ut och vindade medan jag skickade honom från stigen på det tredje skicket. Idag tänkte jag på att inte söla och krångla för mycket vid skicken utan såg till att han var i position, gick sen några meter och skickade på nästan en gång. Det gick ganska bra men tredje skicket blev lite knasigt. Figgen låg bortom vinden så Sigge gick bakåt mot gamla legan. Det krävs lite övning för att få honom att gå rakt som spiken.

Vi pratade en del om lydnaden på stigen när vi satt i solen grillade korv. Nästa gång ska jag fokusera på det, han är så jädra het på gröten, idag drog han omkulle mej när vi vindade. Jag tror oxå själva sökarbetet kommer gå bättre om stiglydnaden är bättre och Sigge i ett litet mindre uppvarvat tillstånd. Ska fundera på det lite till nästa träning. Vi får se om det blir träning eller tävling nästa helg! Vi ska såklart inte tävla, men några av träningskompisarna ska eventuellt... spännande!!

Efter många korvar och intressant träningsprat gav vi oss på "The Stup". Oj oj..Sigge och jag vindade in figgen, men det var med fara för livet man tog sig upp för det där himla stupet. Ännu värre var det att ta sig ner!! Sigge tyckte det var lattjo värre för han drog iväg som värsta bulldozern. Kul avslut!

Efter träningen åkte vi till ÖB för att fylla på förrådet av bla mjukosttuber. Är man hundmänniska så är man! Väl hemma var vi faktiskt lite möra och han med irländsk härkomst kände även av att solens strålar lyst på oss under dagen...hihi...

Ikväll har vi ätit våfflor (för det är väl imorrn det är våffeldagen?) och sålt de där två små fåtöljerna som vi åkte genom halva Småland i somras för att köpa. Okej, jag erkänner, det var ytterligare en av mina små inredningsmissar. Jag tyckte aldrig om dem fastän de var söta. Å andra sidan tycker jag desto mer om den lilla röda jag fyndade för en hundring i Nybro!

Sigge sover gott på mattan under bordet och Sickan måste fantisera om nåt mysigt för hon kurrar som en liten maskin i fåtöljen. Själv ska jag börja plocka ihop grejer för morgondagen, klockan ringer för nästnästsista dagen 4.45 imorgon bitti. Det ska bli både skönt och lite sorgligt. Jag trivs bra på det apoteket!

Kommentarer
Postat av: Anna & gänget

Tack för dagens träning! Blir det några fina bilder får du gärna mejla...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback