Tröttisar på en tisdag

Igår invaderades Kalmar av göteborgare. Anna och Anna med hundar var över till Öland för att hämta pudelvalp! Vi möttes på Svinö för lite bad och plask för hundarna. Sigge badade innan de andra kom så slapp vi oroa oss över vad han skulle säga om lilla pudeln. Java tyckte Vilde verkade mysig, Indy lite läskig (han sprang ju så fort som en raket!) och att pudeln Tulo (?) verkade kunna vara en bra lekkompis. Hon simmade oxå igen och satt i vattnet och funderade en stund. När hon gick ut till mej som var liite längre ut så blev det såpass djupt att rumpan kunde flyta, så då stod hon på frambenen och rumpan o bakbenen flöt fritt i vattnet, hur cool kan man va!?? :D Hon är helt underbar ju!

Sen åkte vi hem till oss och käkade kycklingspett med potatissallad o tzatziki o pratade massa hund o annat. Imorse åkte hela gänget mot Göteborg igen och vi sov ett par timmar till, trötta som vi är allihop. Sen har jag hämtat hem Sickan och tränat lite med både Java och Sigge. Java är jätteduktig på att komma när man visslar/ropar och springer inte fram till andra om hon inte får lov (än så länge iaf...) Vi tränade oxå lite på sitt. Med Sigge tränade jag inkallningar (ingångarna) och ställande.

Jag är fortfarande sååååå trött och tycker att Paul kan komma hem och laga mat åt mej! :P Imorrn ska jag förresten jobba, bra o tjäna lite extra pengar och eftersom det är kvällen/natten så är ju P hemma med hundarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback