Nattsudd igen...

Inatt somnade jag nog inte förrän vid fyratiden. Tankarna for såklart och jag vet inte när jag grät så här mycket sist. Vilde är en hund som fastnar i hjärtat, och Anna är en av mina bästa vänner så förlusten är ju även min. Det skär i hjärtat på mej när jag tänker på att det i Göteborg sitter två människor i en lägenhet och saknar sin vän så mycket att de inte vet hur livet kan fortsätta. Den som påstår att man inte kan älska ett djur lika mycket som en människa har bara så FEL.

Jag är extra tacksam över att jag har mina fyrbentingar här hos mej. Speciellt Java är en riktig glädjespridare med sin barnsliga charm. Tidigare idag måste hon ha tappat sin första lilla tand, för ikväll upptäckte vi en glugg i nederkäken. Liten blir stor!!!! I samma veva hittade vi oxå hennes allra första fästing, blä. Hon har en stor knöl efter den på huvudet. Ny frontlinebehandling väntar båda voffarna imorgon.

Ikväll hade vi besök av två vänner, vi bjöd på tacopaj och spelade lite spel. Till efterrätt åt vi marängsviss med hemkokt kolasås. Ingen kommer somna hungrig ikväll, så mycket är sant!!

Imorgon väntar operation bilstäd/fiffning och Ikeabesök. Jag tänkte eventuellt oxå åka med Java till klubben för att träna lite, mest för miljöträningens skull. Hon tycker det är mycket märkligt och lite konstigt när de stora hundarna skäller....

Natt natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback