Missinassen...

...o Tove kan inte soooova!! Igår somnade jag halv sex (på morgonen alltså!!) och inatt verkar trenden inte mycket bättre. KAN INTE sova, trots att jag inte sov länge på dan igår fastän jag hade en hemsk migrän o allt. Kan lika gärna blogga lite då....

Idag var det vår första sökträning på jättelänge. Vi åkte ut lite tidigare för att jag skulle kunna ägna lite tid åt fröken Java. Vi gick en sväng i skogen, övade på var man ska sätta fötterna när det är stockar o pinnar o gräs o ris o träd o sånt. Jättekul tyckte fröken som skuttade runt mina fötter så glatt så. Vi tränade lite ingångar, lite kontakt och så busade vi lite med boll på snöre och med en dummy. Båda grejerna bär hon raka vägen in till matte och bjuder upp så fint så och byter mot en godis. Det blev ju faktiskt extra kul att byta när godiset blev extra gott. Jag lurade till mej några inkallningar genom det som tur är växer KORV i mossan!!! Man får hitta korven åt Java och sen pila iväg en liten bit så man kan blåsa i pipan. Hon kommer på momangen när jag blåser!! :)

Idag hade vi tre sökhundar och en bevakningshund! Kul att få vara med o lära sig om lite olika grenar! Bevakning verkar ju jätteskojsigt, roliga handtecken o figuranterna får både smyga och krypa fram i skogen! :D Jag var iofs placerad o skulle ligga stilla, misstänker att min plats avslöjades av det stora myggmolnet som kämpade för att äta upp mej!!!

Sigge fick två vindningar och ett skick från stigen idag. Det tog några meter in i skogen innan han fattade vad han skulle göra, men sen slog han på nosen och slutade titta frågande på mej. När jag skickade direkt från stigen blev han distraherad av "nåt äckligt" (undersökte det inte närmre) en liten bit in så jag fick gå in en bit och skicka igen. Annars hade han varit lite lugnare och lättare att jobba med för figgarna och jag tycker faktiskt han var lite lugnare på väg till stigen osv. Är det konkurrensen som gör det lite roligare att samarbeta eller är det bara att han glömt hur kuligt det är??

Vi fick tråkiga nyheter i eftermiddags, och det är nog oxå en orsak till att jag inte kan sova. Vår goa goldenkompis Vilde har blivit förgiftad av äckligt mögel han råkat smaka på ute och ligger nu på djursjukhus. Jag säger bara det, vilken TUR att matte och husse var hemma när han blev dålig, och vilken tur att de fattade allvaret och åkte in på en gång!! Nu hoppas vi bara att han ska repa sig, här hemma håller vi alla tummar och tassar och slår knut på svansarna oxå för den delen för att Vilde ska bli bra. Många kramar till familjen Barlind, vi tänker på er hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback