Hälsningar från Örebro!

Nu är jag och Java på semester i Örebro!

Tidigt igår morse knatade vi med Paul som packåsna ner till tåget. Vi bar Java mesta delen av vägen faktiskt, hon är så liten och dessutom haltade hon lite grann. (Jag blev vansinnigt orolig när jag såg det men nu har upptäckt att hon är lite öm i ena tassen så det måste vara det iaf. Dessutom har jag inte sett nåt haltande här hos mamma och pappa, får undersöka när vi är i stan på asfalt igen).

Tågresan gick kanon fast det var två byten. Jag hade bara en stor ryggsäck så jag kunde lätt bära Java i famnen. När vi åkte hade vi sån tur att det  var ett ledigt säte bredvid min plats hela tiden så Java kunde ligga där på en filt. Hon tog det lugnt, sov inte första biten men i slutet slumrade hon sött.

När vi kom fram till Örebro fick jag låna mammas bil och åka direkt o hämta upp två klasskompisar och bege oss till Norra Bro där vi skulle ha femkamp. Java fick följa med och det gick hur bra som helst! Alla tyckte såklart hon var supersöt och mysig och hon tyckte det  var spännande. Hon hade inga problem som helst med att äta lunch där eller att dricka vatten. Jag hade såklart glömt vattenskål men Java slurpade i sig från både flaska och från en nervikt påse, duktig tjej!! Femkampen blev riktig miljöträning, olika material att gå på, olika konstiga ljud (paintballbana precis intill, pump som blåste upp studsmatta, pilbågesvoosch och mkt mer).  Dessutom fick hon vara uppbunden lite grann och det var inga problem. I slutet somnade hon på det svala fliset i skuggan, supertrött. Femkampen var jättekul, vi gjorde "ryska lådan", sköt pilbåge, sumobrottning, gladiatorkamp och blåste blåsrör.

Sen åkte vi vidare mot nästa aktivitet, syrrans sambo fyllde år så det var kalas. Det var första gången jag träffade Dannes familj så det var trevligt. Lotta blev jättekär i Java, och Java hon var mest trött hon. Hon fick sova hos "morrmor" en lång stund. Efter en snabb dusch och ombyte drog jag och Oskar (som var med till L & D) vidare till en klasskompis som bodde på väster för en fördrink. Java fick följa med sin morrmor o morrfar hem och där sov hon som en stock större delen av kvällen.

Vi åt middag på Wongs, sju små rätter från Asien, och det var gott. Jag hade nog inte beställt in de där sakerna som hela rätter själv så det var kul att få smaka på alla sakerna. Gott var det!! :) Kvällen avslutades på Strömpis och jag insåg att jag inte kände igen en kotte längre. Hihi...gammal som gatan är man!

Klassåterträffen var JÄTTElyckad, det var bara fem som inte kom, väldigt bra uppslutning med tanke på att vi inte setts på 10 år!!!! Det kändes inte som så länge, alla såg ju likadana ut, bara lite nya frisyrer osv...Det hade iofs hänt en del, nästan alla verkar ha utbildat sig till det de vill och leva jättebra liv. Vi är en skiftande skara dock,  spannet sträcker sig från hästmassörer till civilingenjörer och däremellan en hel massa spännande grejer! Två hade fått barn,  en hade barn på väg, fem hade gift sig, några var förlovade och J ska gifta sig nästa helg!!! =) Så kul!!! Jag hoppas verkligen vi ses om tio år igen. Vi sa att vi får väl ta med oss barn osv då, annars syns det ju inte alls att vi är äldre, med tanke på hur lika sig alla var nu! ;)

Idag har jag haft lite sovmorgon, vaknade med huvudvärk (fast jag var nykter igår). Sen har jag varit på Marieberg och fyndat lite grann. Hittade två linnen att ha under examens/bröllopsklänningen, diadem och sandaletter för en billig peng. Nu MÅSTE jag snart ta tag i det  där med presentationen på allvar. Blä!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Just nu pågår det en designtävling i min blogg, var gärna med och tälva om du vill ha en helt ny design till din blogg :)
Mer info finns på min blogg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback