Valpkurs

Idag var det så dags för valpkurs igen. Java är så hemma nu på bruksan och reagerar inte alls sådär mycket på att andra hundar skäller osv. Vi gick lite "slalom" runt varandra idag och hej och hå så fint hon går. Det är fint vid sidan med kontakt nästan hela tiden och sen ett litet sött stuns i steget. Hon är mkt mer lättkorrigerad än Sigge, jag får tänka på att hålla igen om hon tappar fokus och börjar nosa i backen eller ser mot nån annan hund. Säger jag till för hårt så ser hon jättelåg ut, iofs så har hon lite den stilen att hon gärna kutar lite med nacken när hon funderar bara så...skönt om man kan säga till rätt lågt och kan spara på volymen till den verkligen behövs!!

På schemat idag stod oxå uppletande, Java fattade NOLL, och hon skulle liasom visa för hon kan ju ändå det där med apporterandet. Struntsamma! Jag tänker inte jobba på samma sätt med apporteringen och uppletande blir nog inte aktuellt med den här lilla fisen. Däremot är jag väldigt sugen på att starta lydnad med henne.

Nästa vecka är det redan sista gången och vi ska testa på att spåra. Får se om nosen är med henne då! :)

Imorgon är det ledigt från jobbet och Java får besök av Svea. För övrigt blir det fixa och dona hemma. Paul ska till Växjö över dan så vi blir ensamma hemma vi.

Jag kan avslöja att det kommer bli förändringar på hemsidan. Den som lever får se! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback