Svinigt värre på Svinö - igen!!!

Nä nu åker jag snart inte dit mer. Om det nu finns minst 200 badstränder där man inte får ta med sin hund, är det för mycket begärt att kunna vara med sin lilla valp på HUNDbadet på Svinö utan att få skäll????

Idag tänkte vi att hundarna skulle få bada lite men eftersom jag såg att det var en annan hund på hundbadet gick Paul och Sigge bort till strandkanten under bron istället. Där kan Sigge vara som ändå mest simmar och flyter runt i vattnet medan det är för stenigt för Java som mest struttar runt i strandkanten. Java och jag gick alltså ner till hundbadet iaf, hälsade på familjen som var där med en liten shi-tzu eller liknande och hundarna lekte lite grann. Där satt oxå en barnfamilj med tre ungar och fikade. Jag tog för givet att de förstod eller blivit informerade av shi-tzu-familjen att detta var ett hundbad och bekymrade mej inte så mycket om dem.

När en av tjejerna gick ner till vattnet och plaskade med sina sandaler blev såklart Java nyfiken och sprang dit. Jag kallade tillbaka henne eftersom tjejen viftade med armarna och bara blev mer och mer attraktiv för Java ju mer hon ville vifta bort henne. Det hände återigen och slutade tyvärr med att ungen ramlade baklänges med ett plums i vattnet. Ops. Vi hundägare kom sinsemellan överens om att inget skulle sägas till familjen utan jag bara kallade in Java och såg till att hon inte gick dit igen. När hela familjen drog sig därifrån sprang båda hundarna åt deras håll så vi kallade in dem och mamman vände sig om och skrek ilsket något i stil med att: "Håll rätt på den där hunden nån gång då!!!!"

Uuuuhh...HUNDBAD står det med skyltar och det är hundbajstunnor överallt där. Stranden är inte speciellt välkomnande för människobad och när TVÅ hundar är där och badar lösa så antar man ju att folk ska åtminstone misstänka att detta inte är en vanlig badplats. Om jag förstått från början att de inte förstod det så hade jag självklart sagt nåt. Nu när de skrek sådär så ropade vi tillbaka att detta är en hundbadplats och att hundarna FÅR vara lösa här och att det finns en annan badplats för bara människor 50 meter bort. De bara drog vidare iaf och efter sig lämnade de ett par simglasögon. Snäll som jag ändå försöker vara gick jag bortåt deras bil, efter att ha lämnat Java, och försökte påkalla deras uppmärksamhet genom att vifta med brillorna men jag tror inte ens de såg för de bara gasade iväg. Jaja..deras problem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback