Ledig dag med fullt program

Liten överdrift kanske..men vi har iaf hunnit med både det ena och det andra redan och klockan är bara halv tre! I förmiddags stack vi (jag och hundarna) ut till Värsnäs för att kolla om det fanns några sommarkantareller på vårt "hemliga" ställe. Det visade sig att stället var så hemligt att jag inte ens hittade det. Istället hittade jag en otäck orm såg låg och solade sig nedanför en trädstam. USCH! Hundarna sprang lösa (som vettvillingar) och jag fick raskt kalla in dem och koppla dem. Sen stampade jag med foten så ormen ringlade iväg (vilket ju bara var dumt för då vet jag ju inte var den tog vägen) och sen gick vi en lång omväg runt trädet mot bilen igen.

Sen styrde vi kosan mot Svinö istället för lite bad och sol. Där var det fullt av hundar, även precis under bron, så vi satte oss i utkanten av badplatsen. Jag vågade inte släppa hundarna (var nåra små lösa byrackor och sen några kopplade och man vet ju aldrig vilka som är snäll, och Sigge är definitivt inte den som bangar för o svara upp om nån kommer fram. Istället behöll jag kopplen på och badade först med båda tillsammans och sen med dem en och en. Javas simstil är inte den snyggaste för tillfället, hon simmar med frambenen högt så vattnet plaskar och samtidigt försöker hon fånga "plasket" med munnen vilket gör att hon bara kommer högre o högre med framdelen. Det rättar väl till sig, hon kan simma ordentligt oxå så. När de simmade en och en band jag upp den andra i ett träd och det fixade båda två galant. Java stretade lite ett tag men sen satte hon sig och tittade på trädet och sen på oss som badade. Duktig tjej!

Sen latade vi oss lite granna, hundarna tuggade på lite pinnar o gräs (Java) och spanade/solade (Sigge). Sigge skötte sig faktiskt jättebra. När han tyckte att en liten hund var bra nära så kunde jag ändå säga åt honom att lägga ner huvudet och då la han sig i min famn och ville bli kliad och lät mej sköta bevakningen, super! Java är duktigare o duktigare på att "göra ingenting", hon har ju lite myror i brallan men nu sitter eller ligger hon lugnt ganska mycket och bara funderar eller tittar på nåt.

Sigge är så lustig, han har inte tid att busa när vi är nånstans men så fort vi landar "hemma" så kan han inte vänta på att Java ska komma ur bilburen så han får busa med henne. Nu har jag två rastade, badade, solade, busade och matade (Java) hundar som ska få sova några timmar. Själv väljer jag mellan en tupplur och att städa...hmmm... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback