Java vid tangentbordet

Tjaba alla och speciellt syrran Svea! Eftersom matte bara jobbar och jobbar och husse är bäst på att skriva på engelska som jag inte kan läsa än så får jag ta över datorn och blogga själv!

Matte kommer hem sent på kvällarna från Öland och suckar och gäspar och jag ser meducinerna dansa ringdans framför ögona på'na. Som tur var har hon världens bästa lilla vitaminpiller hemma, nämligen mej! I onsdags var matte hemma med oss (det är för att hon måste jobba imorrn igen=( ) och då tog vi en lång mysig sovmorgon. På kvällen var det dags för valpskola igen. Då fick vi träna på att sitta och stanna kvar (busenkelt) och på att börja apportera genom att byta leksaker med våra mattar. Fast instruktören sa att jag redan kunde apportera, för det visade jag efter första gången! Klart att man ska visa sin matte alla grejer man hittar, gärna ända uppe i famnen och näääära ansiktet! =) Iaf så blev jag bara så jättebusig när matte började kräla runt på marken och busa med bollarna på snöre så jag var tvungen att springa iväg och busa med en söt terv-valpis. Fast hon är lite blyg så matten försökte bara knuffa bort mej medan min matte skrek på mej och sprang efter. Opsi...

Sen fick vi oxå träna på att gå sicksack mellan varann i en ring och jag gick så fiiint jag bara kunde, som en pingpongboll! Då fick matte lära sig att hon måste hålla korven i min noshöjd. Då blir det svårt minsann, man vill både ta korvbiten och titta på matte samtidigt för hon piper så gulligt.

Sen var jag iallefall jättetrött, men inte fick man sova inte. Nä, jag fick vatten och sen var det teori på verandan. Dom pratade om stress, men det brydde inte jag mej om. Först tvättade jag Bugsys husse för han var smutsig både i ansiktet och på halsen och sen fick jag gå och kissa lite och sen försökte jag busa med Bugsy. Efter teorin brottades vi lite och det var kul, han var ganska söt och mysig, som en stor teddybjörn.

Ja, annars då. Imorse fick vi gå upp jättetidigt och gå ut till bilen för det kom en kille o lämnade bur till mej o Sigge. Det var en fin bur sa matte, den kom från RU och passade perfekt i vår nya passat så nu har Sigge och jag varsin sida i buren med en vägg mellan. Innan hade det åkt en rottis och en flat i buren men nu är den alltså min å Sigges. Bra va! En matta till bagaget och lite sånt har matte oxå skaffat till bilen och sen säger hon att vi ska få solarplexus eller soyafilm oxå, det är som solglasögon fast för bilen ungefär.

Annars på dagarna hjälper jag husse att skriva på hans exjobb och att sköta hushållet lite sådär i allmänhet, återvinna papper o sånt där, ni vet. Svea, din matte sa att du "lånat" hennes mobil så jag försöker säga till husse när han pratar med matte på telefonen att jag oxå vill ha en. Vi fyller faktiskt fyra månader idag så man vet aldrig..det kanske ligger en under kudden när jag går o lägger mej. Nästa gång de ringer i "din" mobil så kan det alltså va ja!!!

Avslutar med en idolbild på snygga mej när jag sitter och spanar över havet ute på Svinö!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback