Sökträning!

Jag vet, ligger lite efter i bloggandet men jag ska lägga in bilder och skriva lite om jullovet så snart jag är klar med hemtentan och stressen lagt sig lite.

Idag var det iaf första sökträningen (för oss) efter jul. Det ställe vi tänkte vara på vimlade av jägare så det var bara att åka vidare till Mosekrog. Sigge var het som vanligt men idag såg jag att han fattade att han skulle vinda med nosen på en gång, han gjorde en ansats redan på väg från stigen. Det måste erkännas att han periodvis under övningen sätter ner nosen och försöker spåra men i stort tycker jag nosen blir snabbare och skarpare! Problemet är att när jag ser att han har säker vittring och låter honom gå blir han som alldeles yster över att han är lös och bara springer och glömmer bort vad han håller på med. *suck*

Ett annat litet problem är att Sigge tuggar som en himla krokodil på rullen. Det var inte lika farligt idag som det varit, men tuggar gör han. Jag vet inte riktigt hur jag ska angripa problemet, just nu bannar jag o daskar till lite över nosen. Hemma har han nu på försök både dummies och lösrullar i vardagsrummet för att avdramatisera dem. Förhoppningsvis blir avlämningarna bättre och hetsen mindre vilket borde minska tugget. Just nu blir det mååååååånga avlämningar här om dagen eftersom Sigge gärna kommer och vill lämna av och sen få tillbaka. Avlämningarna är SÅ FINA, försiktigt sträcker han fram huvudet och lägger hakan lite i min ena hand och lämnar av dummien/rullen. *sötnos* Dummies tuggar han fö mindre på nuförtiden....

I kväll har jag suttit och knåpat lite på min hemtenta men jag är så omotiverad. Det är en hel massa svammel ju bara....blä...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback