Ledig tisdag!

Idag var jag ledig så jag och en klasskompis bestämde oss för att gå en sväng i skogen med hundarna. Hon har en liten cocker som vi inte träffat förut så jag hade inte bestämt mej för om de skulle få vara lösa tillsammans. Ut ur bilen far den minsta o sötaste lilla cocker jag nånsin sett! Hon är minimini på alla håll! Sigge sprang lös och Bässie gick kopplad i början men Bässie verkade inte alls vilja vara på Sigge så hon fick oxå vara lös och det gick hur bra som helst.

Sigge tittade förvånat på henne när hon skällde och tänkte att det var en lattjo liten pryl. Sen försökte han tappert invitera till lek och skuttade runt henne men hon fattade inte riktigt vad han menade och skällde mest så större delen av promenaden gick Sigge och strosade för sig själv medan Bässie noggrannt följde i hans spår...25 meter bakom.

Jag hade egentligen tänkt göra några apporteringsövningar oxå men det blev bara en. Jag gjorde ett rissök, backade en meter bakom Sigge o blåste närsök (visade oxå tecken) och det tog han. Jag har ju tänkt utöka avståndet successivt så att han inte springer in till mej när jag blåser närsökssignal och letar runt mina fötter. Där får man för att ha strösslat godis runt sig på marken...

Efter att ha lämnat hundarna i respektive hem möttes vi upp på Ikea för lunch och lite fönstershopping. Jag upptäckte såklart i restaurangkassan att min plånbok var borta men den visade sig vara i bilen, som var olåst... Tankspridd eller? På Ikea ska de tydligen byta täckeskollektionen så de reade ut alla nuvarande täcken. Jag bestämde mej för ett säsongstäcke, två täcken i ett, i dun som eg kostar 1199. Det reades för 399 men jag hade flyt och hittade ett som saknade förpackning för 149 i fyndhörnan!!! Det kändes som ett riktigt fynd det, nästan 90 % rabatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback