Träningssugen och hundlös!??

Igår kväll tog jag fram min lydnadsbok, inspirerad av helgens sökträning, och läste in mej lite på de moment vi behöver öva in till en början. Jag har ju egentligen en grundövning som göteborgsgänget tipsat mej om men som jag inte riktigt kom vidare med....*skäms*....så den ska jag ta tag i först och sen fortsätta med bokens övningar.

Jag har världens bästa mål, om en månad är det göteborgsbesök igen och då vill jag självklart ha kommit en bit på lydnaden eftersom jag fick hjälp sist. Nu har jag dessutom velat klart om Sigge ska gå runt eller direkt in vid sidan. Det blir som så att han ska gå direkt in vid sidan i lydnadsträningen och för övrigt tänker jag inte bråka så mkt om det (i apportering el dyl) utan träna det jag tränar på. Tids nog kommer det dit...Det är inte som att han kör räserrundor eller så bakom ryggen på mej och nu när avlämningarna är så himla fina (!!!!!) så vill jag inte skapa nya konflikter.

Men men....till saken, jag tänkte bara kolla mejlen och sen träna lite när jag kom på att Sigge faktiskt inte kommit hem från sitt jobb som kontorshund. Hmm..verkar som att jag får diska först då...

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej Tove! Vi ändrade tiden även på söndag till kl 09:30. Hoppas det är ok för dig /H

2008-02-13 @ 22:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback