Bloggsvacka?

Nja, det beror nog mest på att tiden inte finns och att jag faktiskt inte har så mycket att berätta just nu. Större delen av tiden går åt till att pendla till praktiken samt att praktisera såklart. När jag kommer hem ganska precis 12 timmar efter jag åkt är inte lusten att ge sig ut igen speciellt stor. Paul får dra tyngsta lasset just nu, han är en liten ängel som har hand om Sigge på dagarna och mej på kvällarna! ;)

Jag hoppas att energin återkommer lite när praktiken blir lite mer "vardag" för mej. Jag trivs otroligt bra fortfarande och nu börjar datasystem och rutiner kännas lite mer bekanta vilket gör saker och ting mycket enklare. I veckan var vi  några från klassen som var på studiebesök på Dosapoteket i Växjö. Fördelen med jobbet: hel arbetsoutfit med "sjukhusbyxor" i skön modell, nackdelen: en timmes resväg hemifrån samt ingen kundkontakt. Det är ju det som lockar med jobbet som farmaceut, iaf för mej just nu. Men men, vi får se. Jag är iaf erbjuden sommarjobb fem veckor i slutet på mitt gamla jobb och det passar bäst i nuläget om vi som planerat blir med valp senare i vår. Karriärmässigt hade såklart sommarjobb på Apoteket AB varit bättre, men det här med valp ÄR viktigt för mej, jätteviktigt, och jag tror nog att jag ska få jobb ändå. Vi får se, inget är ju helt spikat än! Måndag är en viktig dag för vidare planering.... ;)

Idag har jag sovit lääääänge. Det var välbehövligt eftersom migränen har jagat mej flera dagar i streck nu. Sen stack vi till Boda för lite span på fabriksbutiken och Sigge fick oxå lite träning i skogen på hemväg. Vi gjorde bla den en inkallningsövning som Tony tipsade om, och sen nötte vi lite linjetag. Man märker en stor skillnad på Sigges minne och fokus när han springer fritt resp. går vid sidan när man lagt ut ett linjetag. Sigge har väl aldrig missat ett sånt enkelt linjetag på en väg när han sett mej lägga ut förut? Idag fick han gå lite fritt innan jag skickade och minnet var som bortsuddat. Han springer en bra bit ut på ren rutin men sen vände han!!?? Iihh...tänk att en sån liten "störning" ställer till det. Mera linjetagsträning blir det, och mer störning emellan "utlägg" och skick.

Imorgon blir det sökträning!!! Det ser jag fram emot och jag ska försöka skriva ner lite planer på en papperslapp så jag inte glömmer att tala om nåt för de andra när det är Sigges tur. Jag har varit förskräckligt tafatt vad det gäller upplägg av sökträningarna, mycket för att jag inte kan så mycket . Nu tycker jag ändå att vi la upp en bra grundplan för Sigge förra helgen så vi ska köra enligt den.

Nu faller ögonen nästan igen och klockan ringer  i morgon bitti, så godnatt till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback