Äntligen helg!!

Dagarna susar förbi och nu är tre veckor av praktiken avklarade. På samma gång som jag tycker att jag lärt mej massor så är det oxå maaaassor av andra saker jag ska hinna lära mej på de resterande sju veckorna! Trivs gör jag som fisken i vattnet så det kommer nog bli bra det här (och de senaste tre åren är inte bortslösade ;P).

Nackdelen är ju att man är trött som ett as om kvällarna och Sigge får vackert nöja sig med att följa med husse till jobbet och vara kontorshund och inte så värst mycket mer. Han har dock fått väldigt mycket beröm av alla möjliga för att han är så snäll och lydig! Det ni! :P

Idag är husse på judotävling och Sigge återtog sin plats i sängen så snart han åkt. Vi tog oss sovmorgon till tiotiden och sen har vi mest tagit det lugnt. Jag har plockat lite här hemma och sen passade vi på att ta en sväng i solen. Konstigt nog mötte vi bara EN enda annan hund på hela rundan! Det var en liten fluffhund som Sigge konstigt nog blev intresserad av. Vet inte om han tänkte sig att det kunde vara nya kompisen Bässie eller så!?

Eftermiddagen spenderade vi i soffan framför en halvkass film och nu väntar vi bara på att husse ska återkomma från judon. Enligt rapport har det gått ganska bra (vann hälften av matcherna) men hans klubbkompis hamnade på sjukhuset för röntgen efter att ha landat på axeln på något dumt sätt, stackarn!

Imorrn blir det sökträning! Vi kommer att göra som vi gjorde förra veckan, det funkar ju rätt bra. Dock tror jag att stigen måste kunna kommunicera lite mer med figgarna så man har bättre koll på när Sigge kommit fram och när de kampar framåt. Det är inte så lätt att se alla gånger så antingen radio eller att dom tjoar till nåt smart! Vi får prata om det imorrn!

Om ni undrar varför det är så fasligt bildlöst här så beror det på att kameran lagt av. Inga bilder är bättre än randiga bilder men en ny kamera är på ingång. Vi har ju viktiga händelser här framöver att dokumentera! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback