Rapport sådär på en söndag

Ja nu har julen svischat förbi och imorgon är det dags för mej att jobba näst sista dagen i Kalmar. Vi har åkt fram och tillbaka till Örebro flera gånger nu men i fredags landade vi i Kalmar i alla fall.

Igår var det lite "valpträff", fyra från kullen och storebror King Edward. Vi gjorde lite övningar, pratade om hur vi låg till och jag fick med mej bra tips på vad jag ska tänka på nu när vi ska klara oss lite mer på "egen hand" långt borta i Örebro. Java var superduracell igår och körde lite busvarv här och där, hon är het som gröten hon, det måste jag tänka på.

Idag åkte vi förbi klubben när vi skulle iväg och handla lite och gick en sväng med Java, vinkade åt tant Eea och Kerstin och pratade lite med U som är matte till Bugsy, Javas älsklingskille från valpkursen. Java fick springa av sig på fältet och sen gjorde vi några linjetag.

Jag fokuserade på att hon ska förstå det där med att fokusera med blicken dit hon ska så vi vände upp flera gånger på vägen från vi lämnat dummyn. Funkar bättre och bättre men hon är väldigt lättdistraherad, får hon syn på nån eller nåt nån annanstans så är koncentrationen borta. Jag gjorde två linjetag på samma "linje" och med samma mål, ett med samma mål men från en annan vinkel och till slut ett på en annan plats där vi passerade en liten raserad stenmur innan jag skickade henne. Det var nemas problemas, bara kul att få skutta lite. Tänkte oxå på att hon ska komma raka vägen in och inte laja runt på vägen så jag visslade direkt när hon greppade och sen kallade jag en gång till när hon var nästan framme så hon inte ska frestas att sladda förbi. Där har vi lite o jobba på måste erkännas, men det kommer nog! :) 

En närsöksövning gjorde vi oxå och det är ju lätt som en plätt. En sån här liten träningsstund ska vi försöka hinna med varje dag, bara vi får möjlighet till lite ljus, antingen dagsljus eller om man får vara där det finns gatubelysning. Mamma o pappa bor nära klubben i Örebro så jag får väl åka dit och snylta lite på deras ljus.

Kommentarer
Postat av: Anna

God Jul lite i efterskott! Hoppas att allt går bra med flytt och annat! Vad skönt att Sigge blev av med stickan... tänk om ni vetat från början vad det var som ställe till det för honom, vad mycket elände ni hade sluppit då!

Kram Anna, Indy och Tulo


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback