Måndagar är döden

Fy fasen så trött jag är på måndagar. Kan ha nåt o göra med att det är svårt att somna på söndagskvällen. Igår var jag dessutom uppe rätt sent och höll P sällskap när han jobbade med nåt grejsimojs till jobbet. Vaknade såklart med huvudvärk som suttit i mer eller mindre under hela dagen.

Eftersom Java har en ögoninflammation så kunde/ville jag inte lämna dem till Marina idag så de har varit med i bilen och haft tråkigt. Inte har jag orkat gått nåt vidare med dem heller så Java studsar fram som Tiger på gården. Det är som att tappa taget om en ballong man blåst sprängfylld med luft, bara far runt planlöst hit och dit med en väldigt fart. Imorgon börjar jag lite senare så då ska jag släppa vilddjuren lösa i skogen en stund. Tråkigt är att Sigges knöl TROTS antibiotika och kortison återigen börjar bli varm och svullen. Antar det beror på att vi minskat kortisondosen. På torsdag är det återbesök så jag avvaktar tills då och så får vi se. Det blir ju inte tid till operation innan vi flyttar så veterinären ska "remissa" oss till Strömsholm för att få det ordentligt utrett av erfarna veterinärer. Man blir så himla less, hela hösten har försvunnit och Sigges muskler med den. Lilla tarmen Java är mer muskulös än honom nu o han ser bara ut som en stor vissen hårtuss. (Fast en söt hårtuss såklart..)

Just nu försöker jag ta mej i kragen och laga lite mat och sen kanske packa en kartong eller två. Jag VET hur mkt saker jag brukar inse att jag glömt att packa i lådor när det väl är dags att flytta och det är ju skönt att skona de som (förhoppningsvis) hjälper en att lasta..Nu kommer ju antagligen sakerna få stå oupppackade under tiden som jag är "mambo". Det verkar ju vara ett mer eller mindre gigantiskt projekt o köpa sig ett sketet litet hus, hej o hå vad mkt som ska fixas, tur att man har mamma o pappa på plats. ;) De ställer upp så snällt så, kanske vill de desperat slippa ha mej som inneboende!?

Kommentarer
Postat av: Helena & Vegas

Gott jul och Gott Nytt år på er! Hoppas ni hinner ha det lite lugnt och skönt också, och inte bara en massa flyttstress. Lycka till på nya jobbet. Kram från oss.

2008-12-19 @ 19:33:33
Postat av: Anna

God Jul & Gott Nytt År önskar vi er!!! Lycka till med allt...





Anna, Enza & Zota

2008-12-23 @ 18:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback