Varför går lediga dagar så snabbt?

Min lediga dag är redan slut!!! Buhuu...den började lite segt med migrän och förmiddagen behövdes därmed sovas bort...sedan har jag diskat alla kastruller och bunkar och ugnsformar som min käre sambo aldrig "hinner med" när han diskar...Fast jag ska inte klaga, hemmamannen har nämligen nästan alltid middagen klar när jag kommer hem och jag behöver inte göra mer än o lata mej! :)

Både Sigge och Java har fått varsin miniträning på gården. Java fick träna på stoppsignal idag igen och med Sigge jobbade jag på att få in en bra position. Han hamnar lixom hipp som happ med sin rumpa när man ger kommandot fot.... Han är minst sagt hysteriskt lycklig och upptrissad så jag funderar på att följa H:s tips om att träna utan godis och ge godis efter träningen som en slags "extern" belöning då. Han är ju inte speciellt svårmotiverad.

Spårsnitslar har tillverkats idag i lite olika färger framför ett spännande avsnitt av Medium. Lite allmänt fix och vips så hade dagen gått och det var dax o packa ordning för sökträningen. Det var ju hur länge sen som helst vi kunde vara med och träna så det var kul att vara med idag! Nästa onsdag är jag oxå ledig så då blir det minsann träning igen!! :)

Sigge skötte sig fint idag på träningen. Jag "värmde upp" genom att låta honom rasta sig och sen tränade vi lite position med vändningar o vridningar på skogsvägen. Det funkade rätt bra för han var iaf kontaktbar när vi kom fram till rutan. De första två figgarna vindade vi in och sen skickade jag direkt från stigen. Vet inte om det var fyrklövern, Vildes fina tjänstetecken, träningssemestern eller att han numera har konkurrens om uppmärksamheten som gjorde det men han gick jättebra! Fina raka skick!!

Efteråt gjorde vi några markeringsövningar och det satt nog i ryggraden för Sigge haffade rullen och drog iväg mot mej igen, tittade förvånat upp efter nån meter och kom på att "hey, var är godiset o leken?" men poletten trillade ner och så kom han in till mej o jag skickade honom ut för belöning med ett lite hetsande "var är figgen?". Jag har ju lärt in markeringsritualen med baklängeskedjning för länge sen och det verkar funka bra. Sen är han ju faktiskt retriever så det borde ju vara en "instinkt" att återvända till matte med grejer. Sen är han lite hysterisk och hafsig med sin lösrulle, men det hänger ju ihop med övrigt sinnestillstånd (=hysterisk).

Nu är det dax o sova, imorrn ringer klockan tidigt och det är jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback