Nytt!

Hemsidan kommer att försvinna så länka gärna om till bloggen om ni vill kunna fortsätta läsa om oss. Det är bara tillfälligtvis för den kommer tillbaka under ny adress om ett par dagar. Då kommer den vara bättre och mer formbar för våra behov. Perfa!

Idag har vi producerat hundgottar i långa banor. Vi har hackat köttbullar och falukorvar och just nu torkar långa korvar av blodpudding i ugnen. Det var ett smart tips jag läste i nåns blogg när jag googlade efter något annat. Hon hade rullat smala korvar av blodpuddingen istället för att skära små kuber och jisses vad smidigt det var!!! Blodpuddingen blir ungefär som modellera i konsistensen när man börjar knåda den och det blir inget kladd och klet. Rekommenderas!

Jag har målat första lagret på kökspallen och Någon (läs långbent valp) kunde inte låta bli att lägga nosen, flåt pannan, i blöt så numera har hon en liten vit fläck, tollarprov nästa!

Den lilla tollaren fick återigen aktivera sina små grå med lite klickerträning. Gud så LÄTT det är för de små krabaterna!! Hon fattar mycket snabbare än Sigge gjorde med samma moment. Så sött när hon till och med vände sig om och tittade på mej "matte KLICKA nu då för jag gör ju rätt" (ja då var det dax o öka på svårighetsgraden).

Det här är min näst sista vecka på sommarjobbet och Pauls näst sista som "deltidsarbetslös". Nästnästa vecka börjar han sitt nya jobb (!!!) och jag blir arbetslös. Jag har dock en ansökan jag hoppas mycket på, så håll tummarna för mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback