Lugnet sänker sig...

...efter ännu en lång dag. Jobbigt är det att jobba men ändå kul. Jag får prata engelska nästan varje dag på jobbet, det är kul även om jag hade behövt plugga in lite "apoteksglosor"! Jag är ganska så trött när jag slutar och det är lite skönt att åka de där milen hem för att ställa om tankarna till "ledig".

Ikväll tog jag med mej Java på en liten promenad till Lindö. Vi tränade på att gå fint i kopplet och "stanna kvar" på vägen dit. Med lite köttbullar i fickan går det lätt som en plätt. Väl framme fick Java springa lös (fast hon blev lite spökig och höll sig nära matte). Vi tränade på stoppsignalen på två olika sätt. Hon är så himla duktig. Inkallningssignalen som vi inte använt så mycket på sistone sitter fortfarande och hon avbryter tvärt det hon håller på med och kommer som blixten.

Vi kom in igen vid niotiden och då fick hon lite vatten och sen band jag direkt upp henne vid soffbordet så där har hon legat under tiden vi kollat på "Morden i Midsomer". Hon är lite prillig ibland inomhus och det är ett sätt att hjälpa henne ligga ner och koppla av. Inom 10 sekunder sov den lilla valpen gott på mattan...visst har hon varit vaken ett par gånger och pipit lite grann men vi är noga med att inte ge henne uppmärksamhet då. Förhoppningsvis kommer hon snart lära sig att ligga ner och ta det lugnt precis som storebror när vi sitter i vardagsrummet om kvällarna.

Sigge och Java skiljer sig mycket i många avseenden men en sak som Sigge faktiskt ska ha credit för är hur lugn o trevlig han är hemma. Han har verkligen fattat att inomhus sover man och det är inte bustime. Jag minns inte hur aktiv/busig han var som valp men jag tror att vi definitivt ger Java mer uppmärksamhet inomhus än Sigge fick. Det måste vi komma ihåg. Det är ju viktiga små ledarskapspoäng man vinner genom att bestämma när hunden ska få uppmärksamhet...(men nu råkar ju Java vara vår lilla bortskämda sötböna....)

Nu är i varje fall den söta bönan instoppad i sin bur för natten och Sigge ligger och försöker få ut de sista smulorna från den lila "grejimojen". (Javas taktik för att få ut smulor var mer effektiv än Sigges, hon lät den helt enkelt dunsa i golvet och kollade sedan på golvet efter smulorna).

Imorgon ska vi för första gången på skitlänge vara med och träna sök. =)) Om jag hinner/orkar ska jag åka ut tidigare och lägga ett litetlitet spår till Java.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback